vrijdag 16 september 2011

HOP


Over de pergola in onze achtertuin groeit deze hop. ik kreeg in het voorjaar van de kweker twee stekken om aan iedere kant van het poortje één te planten. Altublieft, zij hij, pas maar op want je komt er nooit meer van af.... Nou ja, dat zal wel meevallen dacht ik.
Groeien deed ie in elk geval goed en inmiddels is het hele poortje begroeid en heeft ie prachtige bellen!
Maar, ook tussen de beukenhaag die onder de pergola staat kwamen al scheuten uit de grond, dus als ik hem straks terugsnoei, gaat ie eruit en in een emmer of iets weer terug de grond in zodat het volgende zomer echt alleen om het poortje groeit!

 

 

Wens iedereen een fijn weekend toe,
met hopelijk nog wat zonnestralen.

Lieve groet Judith.




2 opmerkingen:

  1. Oh, ze zijn prachtig. Maar je moet ze idd wel bijhouden...
    Vorig jaar had ik er een krans van.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Judith,
    Prachtig vind ik de bellen van de hop. Ik zou ook wel zo'n plant in mijn tuin willen, maar helaas is er geen plaats voor. Voor het eerst zag ik de enorme planten in Tsjechië en later in België en dit jaar ook in Zuid-Duitsland. Ik vind het een prachtig gezicht, al die lange hoog opgebonden planten in grote rechthoekige lappen grond. Ook zijn we vorig jaar in het Hopmuseum geweest in Poperinge (Belgë). Heel leuk om meer te weten te komen van de geschiedenis van de hop, en de hop-pluk.
    Ik wens je een heel fijn weekend toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen