dinsdag 13 september 2011

In de wijngaard






Vanmiddag mochten we met heel de klas van onze jongste dochter een kijkje komen nemen in de wijngaard van èèn van haar klasgenootjes.
De druiven werden geoogst! prachtig om te zien hoeveel druiven er aan de ranken groeien. Ik was er in het najaar toen de ranken gesnoeid werden, en wat een verschil zie je dan! Prachtig om te zien hoe aan die dorre knoestige stammen hele struiken met zo veel druiven zijn gegroeid.
Van deze druiven word echte zeeuwse wijn gemaakt, ik waande me even in frankrijk.....

Lieve groet,
Judith

4 opmerkingen:

  1. Super zeg om daar even te kijken nu ze gaan oogsten. Ik had er best bij willen zijn.
    Fijne dag
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg om daar een kijkje te nemen met de hele klas .... leuke foto's .....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Judith,
    Wat leuk dat jullie daar mochten komen kijken. Ik ben gek op dat soort tripjes. Vroeger toen mijn kinderen kleiner waren ging ik ook graag mee met uitstapjes van de klas. Je leerde zoveel nieuws kennen... Heerlijk. En wat goed van je dat je fototoestel mee had, zodat je ons ook even kunt laten meekijken.
    Ik wens je een heel fijne avond Judith, met je gedachten tussen de ranken....
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Judith! Ik dacht even dat je in Limburg woonde, van Zeeuwse druiven heb ik nog nooit gehoord... weer wat geleerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen